Vores profil

Motorik-børnehuset Rådyrvej er en kommunal daginstitution, som er en del af Dagtilbud Sønderborg City.

Vi er normeret til 12 vuggestuebørn og 62 børnehavebørn, fordelt på 4 grupper i to afdelinger. Den ene afdeling består af en vuggestuegruppe og en gruppe med de mindste børnehavebørn. Den anden afdeling består af to grupper med de ældste børnehavebørn (fra ca. 4 år).

Vi lægger vægt på nærvær, omsorg og relationer. Relationer mellem børnene og mellem voksen - barn. Motorik-børnehuset skal være et rart sted at være.

Vores profil er motorik:

Når et barn har styr på sin krop, er barnet parat til at lære. Hvis børn skal udvikle sig optimalt – intellektuelt, kropsligt og socialt – skal vi give dem mulighed for at lære på den måde, der er den mest naturlige for børn: Med hele kroppen.
Det betyder, at vi har meget fokus på børnenes motorik. Vi igangsætter pædagogiske aktiviteter og læringsmiljøer der understøtter børnenes motoriske udvikling.